Dag 8 - 11 sep 2014 - Gearriveerd in de villa, weekje toeren is voorbij.

11 september 2014 - Davenport, Florida, Verenigde Staten

Ik was net bezig met een afdaling op mijn ski's in de mooie besneeuwde bergen van Oosterijk toen ik in de verte iemand hoorde jodelen „Joohhhnnnn”, jodelahito. ik werd wakker en merkte toen pas dat het zo koud was, vandaar de droom natuurlijk, tja die airco’s kunnen je leven een flinke draai geven hoor. Pfft alweer 8 uur, wat zijn die nachten kort zeg hier in the States. Zo effe lekker poe…  pie…. geeuw… rekk…. en dan zonder wassen in mijn vieze huidje een ontbijtje, lang leve het vrije leven. Maar ik ben toch wel blij dat ik geen zwerver ben, want dit ieder dag te doen brrr. We gaan de week afsluiten, jawel onze tufweek.

Vandaag 2 uurtjes rijden binnendoor naar Orland Kissemee, alwaar ons 2 rustige weken staan te wachten. Moet zeggen voelde me tijdens de reis wel meer op mijn gemak in het landschap, van al dat water krijg je een zwakke blaas en hier is het weer echt relaxed rijden op de stille binnendoor wegen. Florida is een platte staat net als Nederland, maar wel een mooie natuur en vreselijk veel groen ondanks de temperatuur. Een vreselijk wisselend weerbeeld, best wel veel regen maar vaak van korte duur en het blijft dan gewoon warm. De winter temperatuur ligt hier op zo’n 15 - 20 graden. Dus eigenlijk wel een landje voor mij. Als je van de grote wegen wegblijft kom je door de kleine plaatsjes die vaak Historic zijn, maw het oude Amerika, het beeld van houten huizen met dat balkon voor de deur waar de schommelstoel op staat kom je dan veel tegen, beetje wild west stijl.

Orlando was in zicht dus ook dat beeld veranderde weer. De toerist liet zich weer zien, want Disney en andere Hollywood studio’s melden zich aan en daar is het bijna het hele jaar gewoon druk te noemen. Er zijn een aantal grote jongens hier vertegenwoordigd zoals Disney land en de Universal studio’s, allen met een gigant aan vermaak. Wij hebben dit al vaker gezien dus niet meer aan ons besteedt. Maar de huizen die hier verhuurd worden zijn vreselijk mooi en verzorgd. Vaak zijn het prive huizen die via een agency dan gehuurd kunnen worden. Het was wel even spannend, want wij willen graag een verwarmd zwembad, mocht het koud worden hier hahahaha en WIFI om toch nog even dat internet op te kunnen als we daar zin in hadden, toch leuk om nog even mijn internet vrienden gedag te kunnen zeggen.

Het vakantiehuisje bekeken, haha vakantiehuisje, 4 slaapkamers boven voor 2 ons huisje voor de komende 2 wekenpersonen en 1 slaapkamer beneden voor 2 personen, 3 huiskamers van pakweg 6 meter breed bij 8 meter lang, 3 badkamers met bad en douche, een gigant van een keuken met alles erop en eraan, een zwembad overdekt van 10 meter met jakuzie, een garage en een flinke laundry met grote was apparaten, dit noemen ze hier een vakantiehuisje. Maar wel weer jammer dat er een koffiezet apparaat staat waar je net 2 normale kopjes koffie in kan maken terwijl het servies kopjes heeft die groter zijn dan het koffie machientje.

1e woonkamer  2e woonkamer 3e woonkamer (boven) keukentje master bedroom zwembadje inimini koffemachine

MMM geen beschrijving van de WIFI kunnen vinden, dan maar even de telefoon erbij en toen was dat zo weer gepiept. Dus vriendjes en vriendinnekes we kunnen kontakt houden. ik stop even met mijn verhaaltjes, want neem aan dat het voor jullie niet interessant is om te weten hoe bruin ik ga worden in mijn zwembroek bij het zwembad lol, maar wie weet gebeurd er nog wel iets engs waar ik jullie in mee wil laten delen. tot spoedig weer.

juist ... in jacuzzi zitten wat doe je als het regent....