Dag 5 - 8 sep 2014 - Sanibel eiland als eindbestemming.

8 september 2014 - Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Sanibel eiland moet volgens de beschrijving een eiland met schelpen stranden zijn, dus moeten we daar alle soorten wel kunnen vinden. Maar voor we op pad gaan eerst nog even eten zei ringeling. Waar zullen we het halen zei het kleine ding. Dit keer niet in het Hotel, want ik wil nu wel eens weer dat lekkere kleffe vette Amerikaanse ontbijt bacon and eggs eten. Onderweg dan maar. Koffer in de bak en binnendoor naar ja wel weer via de Everglades, Je kan niet anders als je naar de andere kant wilt.

onderweg naar NaplesUhhhh, kijk een Subway, maar dat is geen vette spek junky. Maar ze hebben wel een ontbijtje en ja hoor ook bacon and eggs. Dan maar de Sub ingedoken. Met piepende banden de bocht in want het lag aan de andere kant dus keren dan maar. De weg was lang de weg was….. berende botje hou eens op zeg, we weten nu wel dat de wegen kaarsrecht door het landschap lopen en ze niet kort zijn. Rechts van de weg was een kanaal wat ons scheidde van de daarachter gelegen Everglades. Ja maar links toch ook everg…. jawel maar daar waren hoge planten in de grond gestoken zodat je niet te veel afgeleid wordt door in die vlakte te gaan zitten turen.

Mensen wat een commercie toch het barste van de bedrijven die Airboats tochtjes aanbieden langs de weg. Je weet wel zon plat ding met stoeltjes erop en dan een propeller die er voor zorgt dat je ook nog vooruit komt. Zo kan die „vliegboot” dus over het riet „vlaren” en je dicht bij de krokussen brengen. Oh ja nog even terug komende op die platte langbekkikkers. We zijn aan informeren gegaan of die dingen soms verstopt zitten. De juffrouw bij een van de Visitors Center ( soort VVV) gaf aan dat door de vele regenval die vriendelijke diertjes als het ware het binnenland zijn ingetrokken ver weg van de mens. Normaal gesproken is het zo dat overal waar natuurlijk water is men strategisch de krokpunten heeft uitgezet maar tja als je veel water op je kop krijgt drijf je weg dus. En als je dan ook zwemvliezen tussen je tenen hebt en op een bootje lijkt dan ja dan…. Genoeg nu over die oerbeesten.

Marco IslandWe zijn op weg naar Naples, Nee niet die, die ligt in Europa. Amerika heeft zijn eigen Naples met zijn eigen mooie stranden. Welnu na enige uren later aangekomen te zijn hadden we wel zoiets van als je niet iets te makken hebt dan kan je daar niet leven. Mijn god wat is dat mooi op al die eilandjes toch weer. Even daarvoor waren we in Marco IslandEverglades City en dat vonden we al prachtig gelegen midden in dat grote moeras. Maar Naples sloeg het wel, een verschrikkelijke rijkdom moet daar zijn. Een villa met een dikke jacht achter je huis is daar gemeengoed, net als in Miami zelf trouwens, Daar ligt een eiland dat heet star eiland. Het woord zegt het al. We zijn maar niet gestopt stel je voor dat ze mijn spijkerbroek met gaten zien of mijn crocks schoenen, je zou je toch doodschamen.

donker wolken in Naples„Heb je al voor je gekeken Ania”? vroeg ik. Wow wat een donker ding hangt daar. Is dat een wolk of vergaat de wereld?. Het weer hier is soms zo onheilspellend. Het ene moment rij je met een prachtig zonnetje en dan ineens regen. Maar deze keer hadden we geluk rondom ons regen en wij bleven rijden in een zonnetje. Een enkel drupje maar verder niks.

Strand in NaplesSnel weg van hier, hoe mooi het ook is, voel me toch meer thuis tussen de gewone mens. Even ten noorden begint Fort Myers beach, een lang gerekt stuk strand met wit zand en een Malibu achtige kustlijn. zo af en toe even de auto uit om plaatjes te schieten. Daar het vakantieseizoen voorbij is waren de stranden redelijk leeg te noemen.

Marco IslandOok de restaurantjes e.d. ware  allemaal stilletjes, nee deze tijd is ongezellig om aan de kust te zijn,  maar wel mooi. De wegen die aangelegd zijn, zijn vaak wel heel bijzonder zo worden bruggen vaak op een hoogte gebouwd dat er een zeeschip onderdoor kan varen, dan heb je geen ingewikkelde systemen nodig om zo’n ding open te moeten gooien. En een groot voordeel is dat Ania haar foto’s mooi kan maken vanwege het uitzicht.

Sanibel IslandMMMmmm, das minder, we moeten voor dat schelpen eiland tol betalen. Nou ja wat is nou 6 dollar vergeleken bij een coctailtje van 65 dollar. Het verschil zit in het feit dat je van een cocktail dronken, lamlendig en misselijk kan worden met als resultaat hoofdpijn en van een schelpen eiland kan je alleen maar wijzer worden en langer genieten, vrolijk van worden en niet ziek en ook geen hoofdpijn en dat voor een stuk minder aan kosten.

Sanibel IslandMaaarrrr, er zit een maar aan vast. Als je op een schelpen eiland je rot zoekt naar schelpen die er dan weer niet zijn, dan vind ik 6 dollar weer veel te veel betaald. Ja inderdaad, een schelpeneiland zonder schelpen. We zijn weer bedonderd. Vlieg je 8500 km, is er geen schep te bekennen.

Chinese Bistro in Fort MyersWe zijn van ellende maar weer terug gekeerd om naar een winkelcentrum te gaan en hier vielen we wel weer in een verbazing, want dat winkelcentrum is geen winkelcentrum maar een winkelstad. Wat een groot terrein was dat met al die warenhuizen. Als ik de dames die een shophobby hebben wat mag aanprijzen. Ik zou zeggen ga lekker naar Fort Myers en winkelse. Om pak weg 9 uur waren we in ons hotel om de nachtelijke uurtjes te gaan doorbrengen. Truste.