Dag 3 - 6 sep 2014 - Key West

6 september 2014 - Key West, Florida, Verenigde Staten

John opstaan!!!!. Huh Ania al wakker, die is vroeg, pfft 7 uur voor een vakantie wel vroeg hoor. Op naar Key West.  Een 200 km lange weg welke over tientallen eilanden gaat verbonden door bruggen, het idee bestaat, dat dit als het ware een schiereiland, zo genoemd wordt, maar niets is minder waar. Alle eilandjes verbonden aan elkaar door een weg of brug noemen ze de Key’s, terwijl Key West de laatste plaats is op het meest zuidelijke eilandje.

onderweg op keySoms niet sneller dan 35 Mile dan weer 45, maar ook 55 werd soms toegestaan. Ik mijzelf netjes aan de snelheid houdende want op elke hoek kan een politiewagen staan en die krengen hebben allemaal radar aan boord. En ik kan het weten ben al vaker staande gehouden. „John we moeten teug naar AT&T want ik kan niet inloggen op de site en als we dan willen stoppen met dit account dan kan dat dus niet en dan wordt straks automatisch elke maand een 30 dollar afgeschreven”, oei ja das minder. Maar goed eerst even genieten van de geneugten van Key West.

huis op Key WestTijdens onze toer bedacht ik dat ik een onderdeel van mijn boot nodig had en waar kan je dit het beste kopen, juist ja op een plek waar men alles met boten doet, edoch helaas ook hier kon ik dat niet zo snel te pakken krijgen, bestellen, ja maar dat kan in Nederland ook. Hotelletje midden in het centrum en dan weet je het wel een oude scheef gezakt en mooie geverfd gebouwtje, want de gebouwtjes in Key West zijn authentiek en dus gerelateerd aan het oude Amerika, Zelfs de moderne Fastfood ketens zoals Wendy’s zijn in oude Amerikaanse stijl gevestigd. Moet zeggen, het heeft wat (heel wat). Geen parkeerplaats voor de deur maar elders niet al te ver van het hotel af. We waren eigenlijk te vroeg maar konden toch wel inboeken. Even de douche geïnspecteerd en tja wat zal ik zeggen, voor de prijs mocht dit wel een beetje beter onderhouder worden, de kalkaanslag zat nog tegen de muur geplakt. Maar dat zal dan wel bij het „oude” horen, haha. Deze keer mijn slippers aangehouden tijdens douchen.

meest zuidelijk huisHet hotel zat echt aan de hoofdstraat van Key Wets, waar dus alle restaurantjes winkeltjes e.d. waren. Ania kon zichzelf uitleven met haar winkelhobby. Eerst even de zuidelijk richting op gestiefeld, naar het…jawel meest zuidelijke huis van de US, ach ja als je daar woont ben je gelijk een attractie lol.

rij voor een fotoVoor een zuil waarop stond 90 mile tot Cuba en dus het meest zuidelijke puntje stond zelfs een rij om zichzelf op de foto te zetten, ja net iets voor mij… ik als sacherijn zegt dan natuurlijk, wat een klootjesvolk zijn we toch”, in de rij staan in een temperatuur van 110 graden om thuis te laten zien dat je echt op de dit plekkie bent geweest. Nee dank je, ik bedank. Ik ben er echt ook geweest hoor vriendjes haha. geloof je me toch lekker niet !!!

Chicken storeKijk dan, huh, is hier een kippenfarm soms en zijn die dan losgebroken? Die zalig smakende gevederde diertjes lopen gewoon over straat, zelfs tussen het verkeer in en ja is heel gewoon niemand die er aandacht aan besteed op de toeristen na dan. Even er achter zien te komen waarom door dit hele stadje kippen met een kop lopen. We zijn er niet achter gekomen maar het schijnt een symbool te zijn van iets.

Terras op Duivel StreetLangzaam weer terug gewandeld. Pffft volgens mij wil mijn blaas zich legen. Ok, 2 opties, in je broek laten lopen of even ergens een biertje, dat laatste sprak mijn wel aan, dus wij richting een al eerder opgemerkt restaurant in weer die oude stijl. Hier kun je boven zitten in de wind op een terras. „He Ania, even niet al te opvallend kijken maar is dat nu een vent offuh vergis ik mij, en die daar dan…. en daar nog zo eentje….verrek een hele kroeg vol. Er liepen hier meer van travestieten op straat rond dan dat ik ooit in Amsterdam heb mogen aanschouwen. Mensen stop nu eens met rondbazuinen dan de mensen in Amerika preuts zijn en tegen homo’s zijn. Na 10 jaar rondgekeken te hebben hier, heb ik wel anders meegemaakt. Nee sterker nog, ik denk dat wij in Nederland tegenwoordig meer moeite hebben met de openbaarheid als hier. Als ik denk dat in Nederland steeds meer de erotiek aan banden wordt gelegd, dankzij de CHU, zie ik het hier steeds meer openbaar worden.

Man clubWomen ClubNaast ons biertje (budweiser) ook nog een snackje genomen en tja dan wordt je gestraft want een snackje hier is voor mij een hele maaltijd. Daarna de lange uitgaansstraat door gewandeld, verschrikkelijk gezellig, de ene kroeg na de andere en men vermaakt zich uitstekend. Staat er een auto geparkeerd langs de straat, huh wat staat daar nu op (live naked girls), ow lol levende naakte vrouwen hebben ze hier ook al, haha. En even verder een compleet huis met als tekst vrouwenclub, pfft voel me gediscrimineerd haha. Inmiddels waren we aangekomen aan de andere kant van Key waar een groot plein is en …..jezoes wat is het druk. En jezoes  wat een pijn in mijn po…. heb ik inmiddels.

ZonondergaanAan deze kant gaat de zon naar de andere kant van de aardbol daar waar ze wakker gaan worden. Gek idee eigenlijk ze krijgen daar ons licht wat hier verloren gaat. Maar daar zat dus iedereen op te wacht tot die koperen Nelis achter de horizon verdwijnt. En jawel ondanks de dikke regenwolken was het een prachtig gezicht om die knul te zien verdwijnen en nu maar hopen dat hij over een paar uur weer terugkomt anders wordt onze vakantie zo saai.

ZosnondergangNog even rondgelopen en genoten van het plezier wat mensen onder elkaar hebben als ze op vakantie zijn en tjonge wat een verscheidenheid van culturen weer. Talen waar je de oorsprong moeilijk of niet van kan raden. Soms klinkt het alsof mensen niet kunnen praten, hoe begrijpen ze elkaar haha. Het was alweer laat geworden. Truste zou ik zeggen.