Dag 2 - 5 sep 2014 - Een bezoek aan de Everglades

5 september 2014 - Everglades National Park, Verenigde Staten

De bedden waren zo lekker dat er van vroeg opstaan geen sprake was, maar we moesten wel op weg naar de Everglades en daar die net zo groot zijn als geheel Nederland is het dus niet een stukje rijden. Dit prachtige grote moerasgebied schijnt veel aan natuurschoon te bieden.

Everglades2Na het ontbijten even At&t opgezocht om een paar pre-paid kaartjes te kopen voor onze Ipads. Even zei ik toch, ja echt niet. Dat lieve kleine helpstertje had duidelijk alle tijd want voordat we beide ons kaartje binnen hadden en konden gebruiken waren we dus gewoon een uur verder. Maar goed we konden op internet als er ergens geen Wifi zou zijn. Op naar de crockys en andere wildlife diertjes.

Voor 10 dollar mochten we het terrein op en reden we als 1e naar het Visitor Center. Een aardige oudere man wist ons te vertellen dat

1. Everglades4Het seizoen voorbij was.
2. Er dus geen fietsen meer verhuurd werden.
3. De crocks waarschijnlijk hun winterverblijfplaatsen zijn gaan opzoeken, tsssjjjj, wat een domme dieren de volgels flikkeren van het dak zo warm is het.
Ik zeg geen dom blonde meer in het vervolg maar gewoon krokodil haha.
4. Zelfs de muggen waren niet aanwezig ivm te weinig toeristen denk ik.

De 1e stopplaats was een houten loopbrug die tot ver tussen de beplanting voerde. De planten staan in het water dat hooguit een meter diep is.

Crocks ? nee sorry, Schildpadden ? nee sorry. Maaarrrr, wel een paar giganten van sprinkhanen gezien in hele mooie kleuren.

Everglades7Het volgende punt waar we naar toe wilden omdat daar een boot lag waarmee we het water op konden 35 mijl (pakweg 55 km) verder. De main road voerde tussen de bomen en planten door, waar je dan op een gegeven moment wel genoeg van hebt gezien. Even de boot geboekt bij een niesend minimeisje, was maar 30 dollar per persoon, nou daar kan je wel een tochie voor maken toch. De tocht duurde 1,5 uur.

Everglades5Captain Steve, hield ons van alles op de hoogte. Hij wist echt veel van planten. Zal wel een tuinman zijn geweest denk ik. Hij zei wel van te voren dat het seizoen was afgelopen. Maar daar waren we al voor gewaarschuwd. Maar wel terecht want zelfs de muggen waren zomaar niet aanwezig. De crocks lieten het ook afweten. Behoudens een paar mieren aan boord en af en toe een verdwaalde vogel, was de tour wel erg saai. Maar we weten nu wel veel van Mongrove bomen en andersoortig uit de bodem groeiend materiaal. Al met al een tegenvallertje.

Everglades9Op naar het hotel om de avond te gaan vullen met een bezoekje aan Miami Beach. Eerst nog even een 3 tal paar crocks gympies gekocht, had ik tenminste iets van een kroko aan mijn voeten. Zelfs de Beach hebben we niet gezien, het was alweer laat geworden na het eten en morgen moeten we dan wel vroeg op om de Key West op te rijden en daarna hebben we hoop ik tijd genoeg.

1. Tanja:
    6 september 2014
    Jammer dat jullie geen crocks en schildpadden hebben gezien.....en voor ons als lezer natuurlijk ook want anders hadden misschien kunnen lezen dat jij was aangevallen door een ehh .....schildpad...maar een tochtje met die propellerboot door de everglades is wel supermooi..geniet nog lekker daar samen en ik geniet weer van jullie verhalen x
  2. Carla:
    7 september 2014
    Moet je toch eerder in het seizoen gaan...maar de everglades blijft mooi , veel plezier verder op naar het volgende verhaal:-)